2008-08-17

NOTICIA DE LA VOZ 17/08/2008

Doncos, pendiente de conocer a ciencia cierta a los herederos

17/8/2008


Uno de los primeros monumentos de bienvenida a Galicia es la torre de Doncos, en As Nogais, en ruinas y muy descuidada, tras ser abandonada hace mucho -como también la de Torés, en el mismo municipio, o la del cercano Castroverde-. El alcalde, José Luis Coedo, dice que se investigó la titularidad de Doncos en la casa de Alba, pero, al parecer, en el catastro la torre aparece integrada en la propiedad de un monte que la rodea, y que pertenece a dos hermanos hoy fuera de la localidad. Uno de ellos, José Río, señala desde Gijón que no le constaba tal propiedad, aunque sí el monte, pero se muestra dispuesto a colaborar para la consolidación del monumento. En el caso de la torre de Torés, no parece que los Medinaceli vayan a ser un problema para recuperarla, aunque Coedo cree que supondría un gran coste, dado su estado. «Deberían consolidarse estes monumentos, desenterralos e iluminalos», dice Coedo.

6 comentarios:

Jordi Pujol dijo...

Que pena que non esteen en Cataluña. Alí calquera adminstración sacaría proveito de semellantes maravillas.
Habería que intentar arrimar o hombro entre todos, agún día pesaranos non habelo feito, seguro.

Agora tíralle do aire dijo...

A escola taller que houbo en As Nogais hai case que vinte anos atrás, tiña a encarga de reparar as dúas torres ou castelos. Así semella que ía no proxecto de petición de escola taller: Formación de alumnos en especialidades con saídas profesionais (obradoiros de cantería, albanelería, carpintería e ferro) e Prácticas dos alumnos no patrimonio local. O proxecto foi aprobado en Madrid, concedido a As Nogais e, despois, o amo e señor do concello (un elemento coñecido) fixo que os rapaces e rapazas da escola traballaran naquelo que el ordeaba. Naturalmente, os traballos que interesaban estaban máis dirixidos a recoller votos que a restaurar patrimonio...O do alcalde é publicar libros, non velar, restaurar e protexer o patrimonio de As Nogais. Cando só hai cabeciña para buscar votos e vivir do público...pasa o que pasou.

Fenosa dijo...

¡Si! Estes monumentos habería que iluminalos...E a vostede tamén, sr. alcalde.

Anónimo dijo...

O que habería que facer e tirar abaixo a igrexa e o castelo de Torés. As dúas vellas construccións afean a XEITOSA PRAZA que lles regalou (a collóns) o príncipe de noceda.

Anónimo dijo...

Eso nunca, a praza foi feita con diñeiro de aportacións particulares, e ese diñeiro deixou de ir a outros destinos, ejem. os pisos que mercou o mencionado principe na provincia da coruña. Polo que a praza ten que quedar donde está e esos vellos edificios non se poden tirar para que a praza resalte mais. O que se tiña pensado facer é dárlles masa e pintalos. Quedarian moito mais bonitos, eso si

Anónimo dijo...

Creo que si se restaura la torre, deberia de tenerse en cuenta la opinion de la tambien propietaria:Argelina Rio, que vive en Lugo y es tambien titular de la finca en cuestión (de Farolo). Despues de hablar hoy con ella tambien está dispuesta a colaborar. Por cierto señor Alcalde, si de paso puede limpiar y asfaltar el calellon entre mi casa y la de Don Fermin en As Nogais (que parece una jungla), yo también estaria dispuesto a colaborar.
Fernando Barna